Online számla
2020.szeptember 20.

Bátran kijelenthetjük, 2020. július 1-től új időszámítás kezdődött a vállalkozások életében.
Különösen igaz ez a kicsit idősebb, ezer éve vállalkozói körre, akik eddig a kézi számlatömb kitöltésével számlázták munkájuk ellenértékét.
Természetesen a lehetőség továbbra is adott, lehet kézi számlatömböt használni, csak szoktam mondani, dupla munka.
Az eddigi metódus mellett a nav online számla rendszerében is rögzíteni kell a számla adatait, néhányat többször is, pl a nettó értékét, áfáját, bruttó értékét.
A másik, kézenfekvő megoldás egy számlázóprogram használata, amely online kapcsolatban összekötve biztosítja az adatszolgáltatást a nav felé.
Ügyfeleim azért néhány problémával már megkerestek, szemezgetek:
- ügyfelem egyik partnere csak kézi számlát fogad el (indok a csak), a többi partner számlázása számlázóprogramban történik.
A kézi számla kiállítása után nem a nav online számla rögzítő funkciójában végezte el az adatszolgáltatást, hanem a számlázóprogramban
újabb számla kiállításán gondolkodott. Ebben az esetben egy gazdasági eseményről két bizonylat készült volna, hibásan. - van néhány eset, amikor nem kell jelenteni a számlákat, pl: a nyugta kiállítás továbbra is lehetőség az engedélyezett területeken.
- közösségi értékesítések és szolgáltatás nyújtások esetén sem kötelező még az adatszolgáltatás, 2021-től viszont igen.
- Határidő: teljesítéstől számított 8 napon belül muszáj számlázni, ez azért nem mindig olyan könnyű, gondoljunk csak bele egy bürokratikus
szervezet teljesítésigazolásának aláírási folyamatába. Láttam olyat, hogy 5-7 aláírásra volt szükség egy teljesítésigazolásra. Tudom, a megoldás a
szerződésben rejlik, a 8 napot az összes aláírás megléte után számoljuk.
Olvasok még: